گوناگون از جهان...webnet.loxblog.com
گوناگون از جهان...webnet.loxblog.com
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 15 / 10 / 1391برچسب:مقتدا صدر,شیعه عراقی,بهار عربی,عربی,, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

 

 

روز گذشته منير حداد، يکي از قضات دادگاه محاکمه صدام از ترور افراد ناشناس جان سالم به‌در برد

 

 

 
هشدار مقتدي صدر نسبت به بهار عراقي
 
مقتدي صدر نسبت به شكل‌گيري «بهار عراقي» هشدار داد و اعلام كرد از تحصن‌ها در شهر الانبار به شرط اين كه تصاوير صدام و پرچم سابق عراق در آن برافراشته نشود، حمايت مي‌كند.
مقتدي صدر، رهبر جريان
صدر عراق ديروز در كنفرانسي مطبوعاتي در نجف به نوري مالكي، نخست‌وزير عراق نسبت به شكل‌گيري «بهار عراقي» همانند انقلاب‌هايي كه در كشورهاي عربي شكل گرفت، هشدار داد. صدر خاطرنشان كرد: نوري مالكي بايد بداند كه دولت عراق صرفا متشكل از اهل تشيع نيست و عراق دولتي براي تمام بخش‌هاي جامعه از جمله شيعه، سني، كرد، تركمن، مسيحي و صابئي است.وي از نوري مالكي خواست براي سازندگي عراق فرصت را در اختيار شريكان سياسي قرار دهد. مقتدي صدر به تحصن «الكرامه» در شهر الانبار كه وارد يازدهمين روز خود شده‌ است، اشاره كرد و افزود: من از اين تحصن‌ها به شرط اين كه تصاوير صدام و پرچم سابق عراق در آن برافراشته نشود، حمايت مي‌كنم.
در حالي كه همچنان شهرها و استان‌هاي سني‌نشين عراق ملتهب است و گروه‌هايي در اعتراض به سياست‌هاي نوري مالكي نخست‌وزير عراق دست به برگزاري تظاهرات مي‌زنند، وي از آنان خواست قبل از اين‌كه دولت براي پايان دادن به تظاهرات آنها وارد عمل شود به تظاهراتشان پايان دهند. مالكي افزود: برگزاري چنين تجمعاتي بر خلاف قانون اساسي عراق است. وي از اهالي استان سني‌نشين الانبار خواست قبل از اين كه دولت عملا براي پايان دادن به اين اعتراضات دست به كار شود، به تجمعاتشان پايان دهند.
مالكي در مصاحبه با تلويزيون عراق خطاب به تجمع‌كنندگان عراقي گفت: تاكنون خيلي در برابر اقدامات‌تان صبر پيشه كرديم اما توقع نداشته باشيد كه اين مساله ادامه يابد و بر ضد دولت به شورش دست بزنيد. عراق از هفته گذشته شاهد تظاهرات ساكنان سه استان سني‌نشين اين كشور در پي دستگيري رافع العيساوي، وزير امور دارايي عراق و محافظان شخصي‌اش است.
در يك خبر ديگر از عراق اعلام شد افرادي ناشناس به سوي منير حداد،‌ معاون رئيس دادگاه جنايي عراق و يكي از قضات دادگاه محاكمه «صدام» ديكتاتور سابق عراق آتش گشودند، اما وي از اين توطئه جان سالم به در برد. به گزارش ايرنا، اين قاضي تاكنون چند بار مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفته است. صدام ديكتاتور عراق پس از سقوط رژيم بعثي در سال 2006 از سوي دادگاه اين كشور به مرگ محكوم شد و به دار آويخته شد.




-